lördag 5 januari 2013

Tv-serier jag har precis sett

Nu under jullovet har jag kollat på några bra TV-serier. Jag har inte läst så mycket som jag hoppades men istället jag har har kollat på TV-serier.

Revolution - Den här serien har hamnar på min topp ten lista över bästa TV-serier. Från första avsnittet så var spänningen igång och jag älskade hur serien är så välgjord och bra. Serien handlar om när all modern teknik och elektricitet försvinner. Utan lagar och ordning i landet står en tuff tjej som heter Charlie kvar. Monroe, som bestämmer i landet just nu har tillfånga tagit hennes bror. Tillsammans med sina vänner ger hon ut sig på ett äventyr för att försöka på tillbaka sin bror.  Att dom har blandat in elektriciteten som vi idag inte kan klara oss utan (nåja) tycker jag är genialiskt. Här får vi en tydlig bild över hur det skulle vara att leva utan el osv. Jag läste runt lite Internet och det var förvånade många som total dissade den här serien, men jag tycker den här hur bra som helst och jag måste verkligen se fortsättningen snart! 


Merlin - Merlin är en ung trollkarl som har sökt sig till staden Camelot. Han får jobbet som tjänare åt prinsen Arthur, all magi är förbjuden och innebär avrättning om man blir påkommen. I början så fastnade jag inte riktigt, men jag gav den några avsnitt, sedan var jag fast och var bara tvungen att fortsätta kolla. Jag har bara sätt två säsonger men jag älskar den här serien och den har också tagit sig in på topp ten listan. Något jag tycker är charmigt med serien är att avsnitten är så varierande när det gäller kvalite, i vissa avsnitt kan effekterna se väldigt fake ut, medans i andra avsnitt är det väldigt bra gjort. Ett annat plus är att det är väldigt många snygga killar och tjejer med! 


Veronica Mars - Veronica jobbar på sin pappas detektivbyrå på fritiden, annars går hon i skolan och löser brott åt sina vänner. Under hela serien får vi också följa utredningen om Lily, Veronicas bästa vän som vart mördad. Hela tiden samlar Veronica in bevis och ledtrådar och försöker lista ut vad som hände den kvällen.  Jag har sett den här serien hur många gånger som helst, men den går alltid att kolla på igen. Jag tokälskar allt med den här serien. Den gick för länge sedan på TV och jag tror att den blir lätt bortglömd. Veronica är en person jag skulle vilja ha som kompis, en som har svar på allt men är ändå inte självupptagen och arrogant. En serie som har blivit en favorit hos mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar