torsdag 7 februari 2013

Nya böcker

Jag hinner knappt sova känns det som. Bara skriver om Vindkraft och om tyska familjer, fast ändå är det inte jobbigt. 

Iaf, igår hämtade jag ut böcker på biblioteket som jag har reserverat. 10 böcker. Hehe.Men det blir så när Melodifestivalen är lite seg och man surfar runt på bokbloggar, och hittar massor med böcker som är intressanta och som man har velat läsa huuuur länge som helst. 


Utöver dom här så har jag ändå 5 böcker till som är reserverade men utlånade för stunden. Men lite ångest får man ju när bokhyllan står där hemma och innehåller massor med spännande böcker som är olästa. Jäklar, och jag som sa att "2013 ska jag bara läsa böcker ur min egna bokhylla"....Löften är roliga att sätta upp men inte roliga att hålla :-) 

En annan rolig sak som hände i onsdags var att min skola kom på att vi ettor ska få välja bland alla kurser, vilket vi inte fick tidigare. Insåg att jag kan välja litteratur!!!!!!!! Hoppas bara att ett antal elever också väljer den kursen så den genomförs. Men hur awesome låter inte det? Längtar redan till tvåan. 

Beskrivning: 
Centrala skönlitterära verk från olika epoker, olika kulturer och olika delar av världen. Sambandet mellan skönlitteraturen och andra konstarter. Konstnärliga friheten i relation till etiken, upphovsrätt och censur. Litteraturvetenskapliga begrepp. Tala om och analysera skönlitteratur. Tematik, motiv, metaforik, symbolik, rytm, meter och andra litterära verkningsmedel och sätt att gestalta. Analys och tolkning av roman, novell, lyrik och dramatik. Jämförande analys. Tolkning och värdering av skönlitteratur. 

Annars håller jag på och tragglar mig igenom City of bones. Det går lite segt, men är hittills bra. Läser också i Rubinröd, och ojoj så bra. Håller också på och kollar på Chuck, ja...Kan vara det bästa jag har sett på länge. Team Bartowski! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar