tisdag 19 mars 2013

Recension: tv-serie. Sherlock


Min vän Alice har skrivit, visat bilder, och snackat om Sherlock på sin blogg. (tipstips läs hennes blogg HÄR). Så när jag sov hos henne så kollade vi på ett avsnitt och eftersom ett avsnitt är 90 minuter långt så blir det som minifilmer. Sen nästa dag när jag åkte hem hade jag med mig säsong 1 & 2. 

Jag är helt klart imponerad. Väldigt väldigt väldigt imponerad. Har ju som sagt inte sen tidigare sett eller läst en bok om Sherlock, så kan inte dra några jämförelser eller liknande. kan väl redan säga nu att jag kommer dra jämförelser nästa gång jag ser en Sherlock Holmes film. 

Martin Freeman och Benedict Cumberbacht gör ett strålande jobb som Sherlock och John Watson. Watson är en krigsskadad soldat som har kommit hem från Afghanistan och bosätter sig hos Sherlock på Bakerstreet. Benedict tolkar Sherlock precis så som jag hade föreställt mig Sherlock. Han är ungdomlig, överbegripligt smart, och lite egotrippad.

Moriarty. I love you. Nej, julia, han är ond, honom får man inte tycka om. Men just att han är ond gör att jag tycker extra mycket om honom. Men så gillar jag alltid skurkarna, på något sätt på tycker jag att hur dom tänker är väldigt intressant. Har nog kollat för mycket på Bones där Pelant är med. (ruskiga bra avsnitt)

Har man sett Benedict Cumberbatch i action så kommer man alltid komma ihåg honom. Hans sammetslena röst, hans svarta krulliga hår. Smart is the new sexy. (Spencer i love you too)

Igår började dom filma för säsong 3 OCH JAG ORKAR INTE VÄNTA.

 Rekommenderar den här serien till alla som gillar kriminalserier och vill ha genomtänkta mysterium med härliga tvistar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar