söndag 5 maj 2013

Tidningstips: Books & Dreams


Jag fick syn på Books & Dreams av en slump inne på mataffären och kunde inte låta den ligga kvar. Har länge letat efter den tidning som handlar om böcker, försökte att läsa Vi läser men den var alldeles för "insides the box" och hade tråkiga reportage, läste den på skolbiblioteket och gäspade 16 gånger på raden... Men Books&Dreams fångade mig direkt redan på första sidan, hela tidningen är fylld med bra reportage och intervjuer. Jag tyckte extra mycket om intervjun med Lisa Jewell. Lisa är en utav mina favorit författare och intervjun var ju såklart läsvärd och bra. Något annat jag gillade med tidningen var formatet, den är lite tjockare vilket gör att man inte läser ut den på en kvart, inte så "glansig" som andra tidningar är, och den luktar gamla böcker. Jag har läst dålig kritik om tidningen och jag bara förstår inte! Det finns intervjuer med författare, resreportage, matrecept, en bokcirkel där man får läsa om deras tankar om böcker, fina bilder mm. Jag som tycker om saker som gör vardagen lite lyxigare älskade den här tidningen, att få hålla i en tidning som skapar läslust och få sitta och bläddra i den är för mig lyx. Kommer jag att fortsätta att läsa den? Ja, såklart. Fick en prenumeration på den av min bästa vän i födelsedagspresent. 

PS. Hur ball är inte Elsa Billgren?! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar