söndag 12 januari 2014

Recension: bok. Värdshuset - Nora Roberts

Värdshuset är första delen i en ny romantisk trilogi som utspelar sig i den lilla staden Boonsboro i Maryland. Här bor de tre bröderna Montgomery som tillsammans med sin viljestarka mamma just börjat rusta upp stans förfallna värdshus´, som de vill förvandla till ett modernt och charmigt hotell. Men familjens arkitekt, Beckett, har inte bara renovering i tankarna? I staden bor också den unga änkan Clare Brewster, som flyttat hem med sina tre små söner och öppnat en bokhandel i närheten av värdshuset. Beckett har varit hemligt förälskad i Clare sedan skoltiden, men alltid dolt sina känslor. Till sin förvåning upptäcker Clare att hon dras till det gamla värdshuset och till mannen som ritat det. Kommer deras kärlek att få en andra chans, nu när allt är på väg att förändras i Boonsboro?

 När jag läste första gången på baksidan om vad boken handlade om så tänkte jag "det här är en bok som jag kommer att älska" och riktigt så blev det också. Det enda jag har läst utav Roberts är Som en drömbild - och den blev jag lite förälskad i.

Den här boken innehöll mycket av det som jag tycker gör en bok till en tiopoängare - det finns en bokhandel, bröder som jobbar ihop och är överdrivet trevlig och snygga, det var mycket om familjen då huvudpersonen Clare är ensamstående med tre småpojkar, det fanns också vänskap och gemenskap.

Det bästa med den här boken var att Roberts blandade in lite övernaturligt och en liten twist på slutet. Det gjorde boken till en fullpoängare. Jag gillade den här boken väldigt mycket och tycker att om ni gillar chick-lit så är det här ett måste att läsa!

Titel: Värdshuset
Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 317 sidor
Serie: Boonsboro #1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar