söndag 12 juli 2015

Sommarens läsning

Det är ju ingen vanlig sommar utan en bokhög med sommarläsning, eller som i mitt fall två bokhögar. Den ena från biblioteket och den andra högen med böcker kommer ifrån min egna bokhylla. Egentligen är det väl dumt utav mig att gå till bibblan när jag själv har ett par hundra böcker i bokhyllan....Men för mig är det tradition att låna en rejäl hög från biblioteket! 

Nu är vi ju i mitten på juli så det här inlägget kanske skulle ha kommit upp tidigare men annat har kommit i vägen osv. Men nu så! Nu tar vi en titt på vad jag ska försöka hinna med och läsa den här sommaren!



Den första högen kommer ifrån biblioteket. Jag fick tips om en mysig deckar-serie utav Louise Penny som jag givetvis var tvungen att kolla upp och eventuellt läsa. Sagt som gjort så är den första boken utläst och recension ska väl dyka upp när som. Annars är det en ganska blandad hög, några chicklit och några "barnböcker". Förresten, vad säger man om böcker som inte är unga vuxna men inte heller barnböcker? Kapitelböcker? Aja...Jag var sugen på ett gäng såna och lånade hem ett par stycken. 

Jag har hunnit läsa 3 böcker i alla fall. Eftersom det är ett par mer lättlästa böcker så borde det gå fort att bocka av några stycken =) Jag ser mycket fram emot att få fortsätta Pennys böcker, speciellt nu när Modernista kommer ut med den fjärde boken i serien, så det kommer väl bli min prioritering denna sommar.
  


Dom här böckerna kommer ifrån mig egna hylla. Elly Grittihs var ett givet val, älskar hennes böcker om Ruth, verkligen älskar älskar. Är det några deckare man ska läsa i sitt liv så är det den serien, tokbra!!! Just nu så har jag precis börjat med En orolig grav, det är en 5:e boken i serien och totalt finns det 7 stycken vad jag har fattat det som, hoppas dock att Elly fortsätter att skriva om Ruth ett bra tag till.

Annars så valde jag mycket chick-lit, Nora Roberts, Eva Ludvigsen, och Christina Larssons nya bok Alibi Ab som de säger är fantastisk rolig och bra. Jag blev inte helt såld på Rainbow Rowells bok Eleanor & Park så jag hoppas på att Fangirl är bättre, men utav att döma på recensionerna så får Fangirl bra recensioner.

Har också bara hunnit läsa 3 stycken böcker ur denna hög, men som sagt så är det ingen komplicerad läsning så den här högen borde väl gå relativt fort att läsa ut. 

Jag tänker att jag återkommer och bockar av hur det har gått den sista augusti. Jag tar inte detta på ett jättestort allvar utan har jag inte läst alla så är det inget mer med det =) Jag är bara glad att mitt lässug är tillbaka efter ett stort uppehåll med studenten och vad allt innebar. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar