lördag 7 november 2015

Harry Potter-helg: De vises sten

Första filmen, Harry Potter och de vises sten är slut. Det var verkligen jättehärligt att få komma tillbaka till Hogwarts och till alla karaktärer - har ju inte sett HP på väldigt länge (tror runt 2-3 år?) så det var ett kärt återförening!

Jag tänkte visa mina favoritscenen ur filmen: 

 Harrys första quidditch match, det var sån himla skön stämning och Harry va så nervös så mitt hjärta smälte lite. Jag tycker det är så himla kul att quiddith ändå får en sån stor roll i böckerna, det gör att det känns som en väldigt vardaglig grej att göra, man behöver inte fånga elaka trollkarlar hela tiden!

När alla antagningsbrev kommer. Denna scen är så bra tycker jag! Bäst är när Dudley bara hoppar upp i Petunias knä, oslagbart!


 När de anländer till Hogwarts. Hur jäkla episk är inte denna scen? Stämningen, ljuset, musiken, dimman, skuggorna - jag fick rysningar.

På lektion. Alltså, älskar älskar älskar Hermione här, så kaxig! Hon ba till Ron: du säger fel, så här gör man och så visar hon hur man gör felfritt. Så himla bra scen, en sådan scen som gör att man vill gå på Hogwarts.

På tåget. När Harry köper upp hela godisvagnen och dom sitter där och mumsar godis - vill också göra så påväg till Hogwarts.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar