söndag 8 november 2015

Harry Potter-helg: Harry Potter-tag!

Favoritbok? Det var ett tag sedan jag läste böckerna men jag minns att jag älskar Harry Potter och halvblodsprinsen.

Favoritfilm? Jag har alltid och kommer alltid att älska Harry Potter och fenixorden, jag älskar allt med den filmen. En bra storyline och det är en viss stämning som jag älskar.

Boken du gillar minst? Boken jag gillade minst var Harry Potter och hemlighetens kammare.

Delar av böckerna/filmerna som fick dig att gråta? Jag har nog inte börjat gråta till någon utav böckerna...Kanske grät jag när en av tvillingarna dog.

Om du kunde bli tillsammans med någon av karaktärerna, vem skulle det vara?Alltså Harry är ju grymt sexig, men jag har alltid tyckt om Malfoy med en hatkärlek som är svår att beskriva?

Favoritkaraktär? Ron Weasly kan man ju inte annat än älska! Hagrid ligger också högt upp på listan.


 Vad skulle din Patronus vara? Jag skulle nog vara en Stag, alltså hjort. Som Harry.


Om du kunde ha Uppståndelse stenen, osynlighetsmanteln eller Elder trollspöt, vilket skulle du välja? Helt klart osynlighetsmantel! Fatta vad man kan hitta på med den!!!
Vilket hus skulle du vara i? På Pottemore är jag med i Gryffindor så antagligen där.
Om du kunde träffa någon skådesplerare från Harry Potter vem skulle det vara? Ehh allihopa?

Har du spelat något av spelen? Ja det har jag, har spelat playstation och dator! Eller vilka spel?


Om du var i Qudditch teamet vilket position skulle du vilja spela? Jag skulle nog vilja va en seeker. Eller en slagman. Vet bara att jag vill så gärna åka runt på kvast..

Var du nöjd med slutet?Jag tror att jag som läsare eller tittare aldrig blir nöjd med ett slut.

Hur mycket betyder Harry Potter för dig? En hel del!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar