lördag 12 december 2015

Året 2015 del 1

Vi kör en sammanfattning av året 2015 va? Som den real blogger I am. Vi kör januari-mars april-augusti och september-december, det blir väl bra? 

Januari 2015


Jag planerade att läsa dessa böcker, gick väl sådär då jag bara läste Nyårskyssen och någon månad senare läste jag Hundra omistliga ting. // Jag köpte odlingsböcker på second hand, odlade i år paprika, tomater och gurka bara. Men 2016 får jag ett eget trädgårdsland i min egna trädgård!!! 

Juste, i januari hade vi precis flyttat in i vår 2:a, så vi var löjligt kära i vårt hem under denna månad. Att gå från en 1:a på 40 kvm2 och nu till en lägenhet på 60 kvm2!! Med bättre planlösning, jättefin toa, jättestort kök, åååh <3

Jag skrev en recension på Big hero 6 som hade premiär då, har sett den 2-3 gånger till efter det så den fick ett bra betyg redan då!

Februari 2015

Av någon oklar anledning så skrev jag inget inlägg alls under februari...Hittade nu en sammanfattning jag skrev om februari och den löd såhär "Usch, kan vi alla hålla med om att februari var en riktig dålig månad? Jag låg sjuk i typ en vecka, hade sjukt mycket i skolan, det var kallt, jobbade i typ hundra dagar, alla var sjuka, var barnvakt åt min minsta lillebror som är 3 år i 4 dagar och världen stod typ still?!" Så ja, det var nog en dålig månad, vi hoppar över till mars istället.

Mars 2015

Under mars-månad hände det ändå ganska mycket, sambon fick ett nytt helttidsjobb, han började spela fotboll i ett division 2 lag så vi har spenderat mycket tid i Norrköping, vi köpte en ny säng (jätteviktigt att skriva det på bloggen tydligen!!!), och hade det allmänt gött. Jag minns att jag hade en sådan stor längtan över att bara få ta studenten nångång, och få vara fri. Nu är jag fri men längtar lite tillbaka till skolan faktiskt.

Jag läst Flickan under jorden av Elly Griffiths, recension HÄR. Jag borde ha läst mer men det finns bara en recension på en bok, jag har konstaterat att jag är mycket dålig på att skriva recensioner....

Jag gick med i en bokcirkel, men vi kom inte längre till att välja bok och sen efter det datumet vi skulle ha läst till så var det bara två utan fyra som hade läst och då är det ju inge vidare att diskutera boken...Så det hela rann ut ur sanden. 

Bloggade om dessa fina omslag.


Sammanfattning av dessa tre månaderna: endast 2 recensioner skriva, en recension på Big hero 6 och en på Flickan under jorden. Notis till mig själv: skriv mer recensioner förbaskade unge!!! Jag tror att från januari till juni så tog faktiskt skolan upp hela mitt liv, det var ju studenttider och allt vad det hör till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar