onsdag 9 december 2015

Bokbloggsfråga 1

Heeeej jag heter Julia och jag hoppar ALLTID på en massa saker men slutföljer aldrig dem....Men vi lever bara en gång soo why not?! Detta är Bokbloggsfråga som Barnboksbloggen håller i, varje vecka dyker det upp en ny fråga som man får svara på sin lilla bloggis om man vill. Jag vill, så jag hakar på lite såhär i all hast. 



Brukar du be om/ta emot recensionsexemplar? Vad tycker du om de krav som förlagen ibland kan ha för att skicka ut recensionsexemplar (exempelvis när det gäller bloggens besöksantal)? Och vad anser du att du har för skyldigheter som bokbloggare när det gäller recensionsexemplar?

Jag både får och ber om själv. Jag tycker att egentligen förlagen ska vara ännu hårdare i sina krav? Liksom bokbloggar har inte en jättestor läskrets som tex andra livsstilsbloggar har! Ju större blogg och med mer läsare man har, destu mer sammarbeten med företag får man ju? Dock har aldrig jag stött på att något förlag vill ha reda på mitt besökarantal, kanske någon gång i början av "bloggkarriären". Jag tycker också att de kan kräva att jag länkar min recension på tex adlibris eller bokus för att nå en ännu större publik.

Mina skyldigheter som bloggare tycker jag är att skriva en vettig recension eller tipsa om den, sedan ser jag alltid till att tacka så mycket för boken och att mejla min recension till dom. Det brukar de uppskatta! Jag läser för de mesta de recensionsexemplar jag får, men det blir lite jobbigt när förlag skickar ut utan att jag har bett om det...Då prioriterar jag inte dom böckerna lika mycket. Exempelvis när jag fick en bok ur en serie med 4 böcker innan att läsa, då måste jag ju läsa de första delarna innan jag läser den boken jag har fått, vilket kan ta tid! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar