onsdag 27 januari 2016

Out of the woods

Jag har tidigare bloggat om att sångerskan Taylor Swifts musikvideos skulle kunna vara en trailer till någon film då de berättar väldigt mycket. Hennes låtar Bad blood och Blank Space har fått två kraftfulla och noga genomförda videos. I mitt tycke så skulle de kunna vara trailers till filmer. 

För ca 2 veckor sedan släpptes videon till låten Out the woods. Och likadant där, det märks att Taylor lägger ner mycket arbete och tid bakom varje musikvideo. Den här musikvideon skulle kunna vara en trailer till en mörk övernaturlig film, med vargar i sig och en tjej som upptäcker att hon har ett band med dom. Typ, något sånt haha. Det kanske bara är jag som ser hennes musikvideos som eventuella trailers eller extra material till någon film! Out of woods skulle också kunna vara en boktrailer, jag såg genast Maggie Stiefvaters bokserie Mercy Falls vargar framför mig när jag såg videon.



Se och bedöm själva, vanlig musikvideo eller kanske trailer till en film?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar