lördag 23 januari 2016

Secret life of the american teenager

Jag har börjat kolla på en ny serie, The secret life of the american teenager. Än så länge är jag bara p mitten av säsong 1, men det har gått fort att kolla igenom första halvan utav säsongen då jag blir så fast i handlingen. Min första tanke när jag började kolla var: fyfan vilken rutten serie. Alltså, den är verkligen inte bra. Karaktärerna är irriterande, naiva, dumma (alltslå lågt iq), tänker bara på sex, lyssnar inte på de vuxna eller andra människor i sin omgivning osv osv. 

MEN ändå så kan jag inte sluta titta, jag ser avsnitt efter avsnitt och tycker ändå att det är en dålig serie, men jag kan bara inte sluta kolla! 

Serien handlar om 15-åriga Amy som blir gravid på ett bandcamp, pappan till barnet är Ricky som kommer ifrån en trasig barndom och bor hos en fosterfamilj. Han är tillsammans med skolans slampa Adrian, som har toppbetyg i alla ämnen men hennes rykte säger något helt annat. Amy börjar dejta Ben, som börjar älska henne villkorslöst även fast hon är gravid med en annan killes barn. Sedan har vi den otroligt kristna Grace, som dejtar Jake. Grace tror starkt på att inte ha sex innan äktenskap men Jake kan inte hålla sig och är därför otrogen med Adrian. Kaos och drama uppstår.


Jake, Grace, Ricky, Amy, Ben, och Adrian


Som sagt, jag vill se klart serien för att få reda på vad som händer och vad som kommer hända. Men, serien är verkligen jättejättejätte dålig. Jag tycker ändå om karaktärerna, men det finns många brister. Jag blir så trött på hur dom hoppar mellan varandra och tänker inte på att dom skadar sina vänner nej nej. Och detta fixerande kring sex?! Stackars Ricky lider av ett sexberoende och bekräftelsebehov...Och Amy då? Som vägrar att berätta för sina föräldrar att hon är gravid? Liksom ALLA säger åt henne att hon måste berätta för dem, men lyssnar hon? Neheejdå, hon bara gråter och säger att hon inte kan. SÅ störande. 


Jag upptäckte att det är samma författare och producent som till 7th Heaven, och den serien älskar jag! Det märks verkligen att det är samma producent, många likheter kring karaktärer och även introt och känslan av en mysig serie med en mysig miljö. 

Även fast jag låter väldigt kritisk till denna serie så är den ändå mysig på sitt sätt, jag har ju ändå fastnat och kan-inte-sluta-kolla. Det är bara karaktärerna som jag stör mig på. Om du tycker om 7th Heaven så gillar du nog denna, speciellt om du tycker serier/filmer som utspelar sig i en high school-miljö.

1 kommentar:

  1. Jag såg de första fem avsnitten av The Secret Life of the American Teenager för några år sedan, men fastnade aldrig så till slut gav jag upp. Enda anledningen till att jag ens tog mig förbi de första avsnitten var eftersom jag blev extremt nyfiken på barnet. Ville se när barnet föddes, och hur Amy skulle bli som mamma. Men dessvärre var det inte värt så många tråkiga avsnitt bara för att komma till något som antagligen inte ens lever upp till ens förväntningar...

    SvaraRadera