torsdag 7 januari 2016

Uppdatering Julläsning 15-16 och Läs-it-snow

OBS Tänk på att under Läs-it-snowen pågick så var ju även Julläsningen igång, det och tack vare att jag har ett ganska soft jobb + plugg så hann jag läsa en hel del OBS

Läs-it-snow och Julläsningen 15-16 har verkligen gjort att jag har läst massor med härliga böcker men noll recensioner skriva. Blir det så för er också att ni hamnar i värsta läsflowet och ni hinner inte stanna upp och typ reflektera? Så är det för mig när jag har läwflowet, jag vet att vissa böcker borde recenceras snarast, inget får förstöra mitt flow haha! Gissa om sambon är glad...ingen flickvän som tjatar om han borde sluta spela tv-spel och umgås med mig! ;) 

OBS EJ MED PÅ BILD: Min storaSagobok!!!  

Sist jag uppdaterade er hade jag läst 3516 sidor. Vilket mig är galet mycket...Men samtidigt så har jag läst väldigt lättlästa böcker =) Typ Sagoböcker och lätt chic-lics som man läser ut 2 stycken på 1 dag haha.

Nu kan jag tillöka Saker vi inte säger på 486 sidor, Kockskola för ensamma hjärtan BTW hur fin? på 342 sidor. Sedan läste jag Emma Hambergs Rosengädda nästa på 348 sidor, läste boken med längsta titeln: Miss Peregrines Hem för Besynnerliga barn på 378 sidor, läste den härliga deckaren Dödlig åtrå på 304 sidor, avslutade Läs-it-snowen med andra delen Blod och Stjärnstoft på 463 sidor.

Totala sidor är jag nu uppe i till Julläsningen: 5837 sidor

Dessa böcker läste jag under Läs-it-snowen:

Jag var här 
Bröderna Grimms sagor
Min stora Sagobok 
Mordet på Orientexpressen
Blommor på Mainstreet
Ada Goth och mysteriet på Gasta-Gorma Herrgård
Kockskola för ensamma hjärtan
Dödlig åtrå
Blod & Stjärnstoft
Saker vi inte säger
Jag är Solace
Saker vi inte säger
Miss Peregrines Hem för Besynnerliga barn

Sammanfattning: Bästa boken var  Jag var här, och Blommor på Mainstreet, sämst var Jag är Solace. Jag är galet nöjd att jag läste 7 böcker första omgången och 6 böcker andra omgången, har alltså hållit ett jämnt tempo!

Tack till Nelly för att du ordnade denna läs-it-snow så jag kunde beta av olästhyllan VÄLDIGT mycket. Nu ska jag fixa en ny läshög till Julläsning 15-16, för än är den inte slut :)

1 kommentar: