måndag 14 mars 2016

Ny serie: Shameless


Igår började jag kolla på Shameless. Efter att ha läst många goda recensioner så kände jag att det var dags. Jag har endast sett 5 avsnitt och tänkte ge ett litet omdöme om vad jag tycker än så länge! 

Shameless är tydligen en remake på den brittiska, det hade jag ingen aning om. Blir väl att jag får kolla in den brittiska versionen också. 

Serien handlar om 6 barn som bor tillsammans, dom är en disfunctional familj med stort DDDDD. Mamman är borta, pappa är alkoholist och spenderar alla hans pengar i den lokala baren. Syskonen Gallagher har extra jobb utöver skolan för att få ekonomin att gå ihop. Den som det är mest synd som är den äldsta, Fiona. Hon tar mest ansvar över familjen och ser till att de får frukost, gör sina läxor, har rena kläder osv. 

Jag tycker att handlingen låter inte lika hemsk efter att ha sett några avsnitt. Första avsnittet satt jag förbannad, förbannad på hur deras pappa Frank bara kan vara så oansvarig. Men ju längre jag tittade så la sig argheten och istället såg jag hur varm och mysig serien faktiskt är. Jag älskar familje-serier och denna är inget undantag. Det jag framförallt fastnade för var syskonens närhet och relation till varandra. Dom tar liksom hand om varandra och skramlar ihop pengar för att kunna betala elräkningen. 

Varje avsnitt har hållit hög nivå än så länge, och jag ser verkligen framemot att fortsätta kolla. Längtar tills jag kommer hem från jobbet så jag kan fortsätta kolla! Jag återkommer med en mer utförligare recension efter jag har sett hela säsongen! 

PS. Jag hoppas verkligen att Steve kommer fortsätta vara med, han och Fiona passar så bra ihop!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar